Cliëntenraad Antonius
Bij Antonius vinden we het belangrijk dat cliënten en patiënten meepraten over onze zorg. Andersom merken we ook dat cliënten en patiënten het fijn vinden om hun stem te laten horen.
De cliëntenraad van Antonius geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de Raad van Bestuur over allerlei onderwerpen. De cliëntenraad heeft dus invloed op beslissingen die binnen de thuiszorg en het ziekenhuis worden genomen. De raad spreekt namens de cliënten en patiënten van Antonius. De leden van de raad voelen zich betrokken bij de zorg die door Antonius wordt gegeven. De cliëntenraad komt op voor de blangen van cliënten, patiënten en hun famillies. Ook voor u dus!
Waarom een cliëntenraad?
Het doel van de cliëntenraad is het versterken van de positie van de cliënt. De cliëntenraad wil u een stem geven. Daarnaast is het ook verplicht. In de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen is sinds 1996 geregeld dat ziekenhuizen en thuiszorgorganisaties een cliëntenraad moeten hebben.
Wat doet de cliëntenraad?
De raad heeft contact met de Raad van Bestuur, de zorg- en stafmanagers en commissies
binnen Antonius. Er is regelmatig overleg over hoe het beleid wordt omgezet in uitvoering
op de werkvloer. Ook de patiënten, cliënten en de organisatie zelf zijn daarbij een belangrijke
bron van informatie. De cliëntenraad heeft daarbij een aantal focuspunten, waaronder:
• Digitale gastvrijheid;
• Preventie;
• Patiëntparticipatie;
• Kwaliteit en veiligheid.
Daarnaast houdt de cliëntenraad regelmatig tevredenheidsonderzoeken onder
de cliënten en patiënten van Antonius.
Jaarverslag 2023 cliëntenraad.pdf
Heeft u ideeën of suggesties? Laat het ons weten!
De cliëntenraad wil graag weten hoe u de zorg van Antonius heeft ervaren. Bent u tevreden? Heeft u tips voor de zorgverlening of voor de cliëntenraad? We horen het graag van u. U kunt uw suggesties online doorgeven, of u kunt ons een brief of e-mail sturen. Samen maken we de zorg nog beter!
Cliëntenraad Antonius
Postbus 20.000
8600 BA Sneek
E-mail: clientenraad@mijnantonius.nl
Individuele klachten
De cliëntenraad kan u niet helpen bij individuele klachten over een afdeling of medewerker van Antonius. Als u een klacht heeft kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris, mw. M. Twickler.