Over de Antonius Zorggroep

Klachten

Van uw ervaringen kunnen we veel leren. Dus als u opmerkingen of klachten heeft over de zorg thuis, uw behandeling of verblijf in het ziekenhuis, of over de manier waarop u te woord bent gestaan, twijfel dan niet om dit aan ons door te geven. Een klacht kan voor ons een signaal zijn om zaken anders te pakken. 

 

Bij wie kunt u met uw klacht terecht?

Het is altijd het beste om een klacht direct te bespreken met degene die volgens u verantwoordelijk is. Een open gesprek ruimt vaak problemen uit de weg. Deze medewerker zoekt dan samen met u naar een oplossing. Bent u niet tevreden over de oplossing? Neem dan contact op met de leidinggevende van de afdeling of het team.

 

Bemiddeling door de klachtenfunctionaris

Als u uw klacht liever niet met de medewerker of de leidinggevende bespreekt, dan kunt u contact opnemen met mevrouw W. Janssen. Zij is de klachtenfunctionaris van de Antonius Zorggroep. De klachtenfunctionaris geeft u uitleg over de mogelijkheden die er zijn om uw klacht te laten behandelen. Zij kan bijvoorbeeld met u een gesprek voorbereiden tussen u en de persoon over wie u een klacht hebt.

 

Contact opnemen

De klachtenfunctionaris is van maandag tot en met donderdag telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren, via telefoonnummer 0515-48 82 91. U kunt ook uw klacht online melden of een brief sturen naar:

 

Antonius Zorggroep
T.a.v. mevr. W. Janssen
Postbus 20.000
8600 BA SNEEK

 

Binnen een werkweek na ontvangst neemt mevrouw Janssen contact met u op.

 

Klachtencommissie

Soms heeft de bemiddeling van uw klacht niet het gewenste resultaat. In dat geval kunt u uw klacht laten beoordelen door de klachtencommissie. Hiervoor schrijft u een brief naar de Klachtencommissie.

Klachtencommissie
Postbus 20.000
8600 BA SNEEK

 

De klachtencommissie bestaat uit:

 

  • Een onafhankelijke, externe voorzitter
  • Een onafhankelijke, externe secretaris
  • Een commissielid dat door de Centrale Cliëntenraad is voorgedragen
  • Drie vertegenwoordigers van de organisatie en een lid van de medische staf.

Aansprakelijkstelling

Als u vindt dat u schade hebt geleden, dan kunt u de Antonius Zorggroep hiervoor aansprakelijk stellen. U schrijft hiervoor een brief naar de voorzitter van de Raad van Bestuur.

Raad van Bestuur
Postbus 20.000
8600 BA SNEEK

De verzekeringsmaatschappij van de zorggroep zal uw claim behandelen.

 

U kunt het geschil ook aan de rechter voorleggen.

 

Ondersteuning door andere instellingen

Als u zich bij het indienen van klacht wilt laten adviseren door een organisatie van buitenaf, dan kunt u terecht bij:

 

Zorgbelang FryslậnTelefoon: 085 - 483 24 33
E-mail: info@zorgbelang-fryslan.nl.
U kunt ook een advocaat inschakelen. U betaalt dan zelf de kosten voor de advocaat.

Klachtenformulier

Hebt u een suggestie of een klacht? Meld ons dit dan via dit formulier.

Naam:*
Straatnaam + huisnummer:*
Postcode:*
Woonplaats:*
Geboortedatum:*
Telefoonnummer:*
Email adres:*
Uw klacht:*
Vul hier niets in a.u.b.

Kwaliteitsvenster

 

Het kwaliteitsvenster geeft in één oogopslag een betrouwbaar beeld van de kwaliteit van onze zorg. Wij vinden het belangrijk om u hierover te informeren. Het is voor het eerst dat patiënten in heel Nederland op dezelfde manier informatie over bijvoorbeeld risicovolle operaties, infecties, sterftecijfers en patiëntervaringen kunnen opvragen.

 

Kwaliteitsvenster

Antonius Ziekenhuis Sneek
Bolswarderbaan 1, 8601 ZK, Sneek
T 0515 - 48 88 88
Antonius Ziekenhuis Emmeloord
Urkerweg 4, 8303 BX, Emmeloord
T 0527 - 62 04 60
Thuiszorg Zuidwest Friesland
Bolswarderbaan 3, 8601 ZK, Sneek
T 0515 - 46 11 00