Klachten
Van uw ervaringen kunnen we veel leren. Dus als u opmerkingen of klachten heeft over de zorg thuis, uw behandeling of verblijf in het ziekenhuis, of over de manier waarop u te woord bent gestaan, twijfel dan niet om dit aan ons door te geven. Een klacht kan voor ons een signaal zijn om zaken anders te pakken. De meeste informatie op deze pagina is ook te vinden in de folder 'Klachten? Niet wachten'.
Bij wie kunt u met uw klacht terecht?
Het is altijd het beste om een klacht direct te bespreken met degene die volgens u verantwoordelijk is. Een open gesprek ruimt vaak problemen uit de weg. Deze medewerker zoekt dan samen met u naar een oplossing. Bent u niet tevreden over de oplossing? Neem dan contact op met de leidinggevende van de afdeling of het team.
Bemiddeling door de klachtenfunctionaris
Als u uw klacht liever niet met de medewerker of de leidinggevende bespreekt, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van Antonius , mevrouw M. Twickler. De klachtenfunctionaris geeft u uitleg over de mogelijkheden die er zijn om uw klacht te laten behandelen. Zij kan bijvoorbeeld met u een gesprek voorbereiden tussen u en de persoon over wie u een klacht hebt.
Contact opnemen
Onze klachtenfunctionaris is telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren, via telefoonnummer 0515 - 48 82 91. U kunt ook het formulier onderaan deze pagina invullen of een brief sturen naar:
Antonius
T.a.v. mw. M. Twickler
Postbus 20.000
8600 BA SNEEK
Binnen een werkweek na ontvangst neemt mevrouw Twickler contact met u op.
Klachtencommissie
Soms heeft de bemiddeling van uw klacht niet het gewenste resultaat. In dat geval kunt u uw klacht laten beoordelen door de klachtencommissie. Hiervoor schrijft u een brief naar de Klachtencommissie.
Klachtencommissie
Postbus 20.000
8600 BA SNEEK
De klachtencommissie bestaat uit:
- Een onafhankelijke, externe voorzitter
- Een onafhankelijke, externe secretaris
- Een commissielid dat door de Cliëntenraad is voorgedragen
- Drie vertegenwoordigers van de organisatie en een lid van de medische staf.
Geschillencommissie
Als u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht, dan kunt u de klacht indienen bij de Geschillencommissie.
Aansprakelijkstelling
Als u vindt dat u schade hebt geleden, dan kunt u Antonius hiervoor aansprakelijk stellen. U schrijft hiervoor een brief naar de voorzitter van de Raad van Bestuur.
Raad van Bestuur
Postbus 20.000
8600 BA SNEEK
De verzekeringsmaatschappij van de zorggroep zal uw claim behandelen.
U kunt het geschil ook aan de rechter voorleggen.
Ondersteuning door andere instellingen
Als u zich bij het indienen van klacht wilt laten adviseren door een organisatie van buitenaf, dan kunt u terecht bij:
Telefoon: 085 - 483 24 33
E-mail: info@zorgbelang-fryslan.nl.
U kunt ook een advocaat inschakelen. U betaalt dan zelf de kosten voor de advocaat.