Over de Antonius Zorggroep

Klachten

Van uw ervaringen kunnen we veel leren. Dus als u opmerkingen of klachten heeft over de zorg thuis, uw behandeling of verblijf in het ziekenhuis, of over de manier waarop u te woord bent gestaan, twijfel dan niet om dit aan ons door te geven. Een klacht kan voor ons een signaal zijn om zaken anders te pakken. 

Bij wie kunt u met uw klacht terecht?

Het is altijd het beste om een klacht direct te bespreken met degene die volgens u verantwoordelijk is. Een open gesprek ruimt vaak problemen uit de weg. Deze medewerker zoekt dan samen met u naar een oplossing. Bent u niet tevreden over de oplossing? Neem dan contact op met de leidinggevende van de afdeling of het team.

Bemiddeling door de klachtenfunctionaris

Als u uw klacht liever niet met de medewerker of de leidinggevende bespreekt, dan kunt u contact opnemen met de heer J. Bootsma. Hij is de klachtenfunctionaris van de Antonius Zorggroep. De klachtenfunctionaris geeft u uitleg over de mogelijkheden die er zijn om uw klacht te laten behandelen. Hij kan bijvoorbeeld met u een gesprek voorbereiden tussen u en de persoon over wie u een klacht hebt.

Contact opnemen

De klachtenfunctionaris is van maandag tot en met donderdag telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren, via telefoonnummer 0515-48 82 91. U kunt ook uw klacht online melden of een brief sturen naar:

Antonius Zorggroep
T.a.v. dhr. J. Bootsma
Postbus 20.000
8600 BA SNEEK

Binnen een werkweek na ontvangst neemt de heer Bootsma contact met u op.

Klachtencommissie

Soms heeft de bemiddeling van uw klacht niet het gewenste resultaat. In dat geval kunt u uw klacht laten beoordelen door de klachtencommissie. Hiervoor schrijft u een brief naar de Klachtencommissie.

Klachtencommissie
Postbus 20.000
8600 BA SNEEK

De klachtencommissie bestaat uit:

  • Een onafhankelijke, externe voorzitter
  • Een onafhankelijke, externe secretaris
  • Een commissielid dat door de Centrale Cliëntenraad is voorgedragen
  • Drie vertegenwoordigers van de organisatie en een lid van de medische staf.

Geschillencommissie 

Als u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht kunt u de klacht indienen bij de Geschillencommissie. 

website: Geschillencommissie 

Aansprakelijkstelling

Als u vindt dat u schade hebt geleden, dan kunt u de Antonius Zorggroep hiervoor aansprakelijk stellen. U schrijft hiervoor een brief naar de voorzitter van de Raad van Bestuur.

Raad van Bestuur
Postbus 20.000
8600 BA SNEEK

De verzekeringsmaatschappij van de zorggroep zal uw claim behandelen.

U kunt het geschil ook aan de rechter voorleggen.

Ondersteuning door andere instellingen

Als u zich bij het indienen van klacht wilt laten adviseren door een organisatie van buitenaf, dan kunt u terecht bij:

Zorgbelang FryslậnTelefoon: 085 - 483 24 33
E-mail: info@zorgbelang-fryslan.nl.
U kunt ook een advocaat inschakelen. U betaalt dan zelf de kosten voor de advocaat.

Klachtenformulier

Hebt u een suggestie of een klacht? Meld ons dit dan via dit formulier.

Naam:*
Straatnaam + huisnummer:*
Postcode:*
Woonplaats:*
Geboortedatum:*
Telefoonnummer:*
Email adres:*
Uw klacht:*
Vul hier niets in a.u.b.
Antonius Ziekenhuis Sneek
Bolswarderbaan 1, 8601 ZK, Sneek
T 0515 - 48 88 88
Antonius Ziekenhuis Emmeloord
Urkerweg 4, 8303 BX, Emmeloord
T 0527 - 62 04 60
Thuiszorg Zuidwest Friesland
Bolswarderbaan 3, 8601 ZK, Sneek
T 0515 - 46 11 00