Klachten

Van uw ervaringen kunnen we veel leren. Dus als u opmerkingen of klachten heeft over de zorg thuis, uw behandeling of verblijf in het ziekenhuis, of over de manier waarop u te woord bent gestaan, twijfel dan niet om dit aan ons door te geven. Een klacht kan voor ons een signaal zijn om zaken anders te pakken. De meeste informatie op deze pagina is ook te vinden in de folder 'Klachten? Niet wachten'.

Bij wie kunt u met uw klacht terecht?

Het is altijd het beste om een klacht direct te bespreken met degene die volgens u verantwoordelijk is. Een open gesprek ruimt vaak problemen uit de weg. Deze medewerker zoekt dan samen met u naar een oplossing. Bent u niet tevreden over de oplossing? Neem dan contact op met de leidinggevende van de afdeling of het team.

Bemiddeling door de klachtenfunctionaris

Als u uw klacht liever niet met de medewerker of de leidinggevende bespreekt, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van Antonius , mevrouw M. Twickler. De klachtenfunctionaris geeft u uitleg over de mogelijkheden die er zijn om uw klacht te laten behandelen. Zij kan bijvoorbeeld met u een gesprek voorbereiden tussen u en de persoon over wie u een klacht hebt.

Contact opnemen

Onze klachtenfunctionaris is telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren, via telefoonnummer 0515 - 48 82 91. U kunt ook het formulier onderaan deze pagina invullen of een brief sturen naar:

Antonius 
T.a.v. mw. M. Twickler
Postbus 20.000
8600 BA SNEEK

Binnen een werkweek na ontvangst neemt mevrouw Twickler contact met u op.

Klachtencommissie

Soms heeft de bemiddeling van uw klacht niet het gewenste resultaat. In dat geval kunt u uw klacht laten beoordelen door de klachtencommissie. Hiervoor schrijft u een brief naar de Klachtencommissie.

Klachtencommissie
Postbus 20.000
8600 BA SNEEK

De klachtencommissie bestaat uit:

  • Een onafhankelijke, externe voorzitter
  • Een onafhankelijke, externe secretaris
  • Een commissielid dat door de Cliëntenraad is voorgedragen
  • Drie vertegenwoordigers van de organisatie en een lid van de medische staf.

Geschillencommissie 

Als u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht, dan kunt u de klacht indienen bij de Geschillencommissie. 

website: Geschillencommissie 

Aansprakelijkstelling

Als u vindt dat u schade hebt geleden, dan kunt u Antonius hiervoor aansprakelijk stellen. U schrijft hiervoor een brief naar de voorzitter van de Raad van Bestuur.

Raad van Bestuur
Postbus 20.000
8600 BA SNEEK

De verzekeringsmaatschappij van de zorggroep zal uw claim behandelen.

U kunt het geschil ook aan de rechter voorleggen.

Ondersteuning door andere instellingen

Als u zich bij het indienen van klacht wilt laten adviseren door een organisatie van buitenaf, dan kunt u terecht bij:

Zorgbelang Fryslân

Telefoon: 085 - 483 24 33
E-mail: info@zorgbelang-fryslan.nl.
U kunt ook een advocaat inschakelen. U betaalt dan zelf de kosten voor de advocaat.

Klachtenformulier

Hebt u een suggestie of een klacht? Meld ons dit dan via dit formulier.

*
*
*
*
*
*
*
*
Vul hier niets in a.u.b.

Antonius. Zorg die meebeweegt.

Ziekenhuis in Sneek
Bolswarderbaan 1, 8601 ZK, Sneek
T 0515 - 48 88 88
Ziekenhuis in Emmeloord
Urkerweg 4, 8303 BX, Emmeloord
T 0527 - 62 04 60
Zorg bij u thuis
Bolswarderbaan 1, 8601 ZK, Sneek
T 0515 - 46 11 00
Contact
Contact
Ziekenhuis in Sneek
  • Bezoekadres
  • Bolswarderbaan 1
  • 8601 ZK  Sneek
  • Postadres
  • Postbus 20000
  • 8600 BA  Sneek
  • Telefoon
  • 0515 - 48 88 88
Route Google Maps
Ziekenhuis in Emmeloord
  • Bezoekadres
  • Urkerweg 4
  • 8303 BX  Emmeloord
  • Postadres
  • Postbus 20000
  • 8600 BA  Sneek
  • Telefoon
  • 0527 - 62 04 60
Route Google Maps
Zorg bij u thuis
  • Bezoekadres
  • Bolswarderbaan 1
  • 8601 ZK  Sneek
  • Postadres
  • Postbus 20000
  • 8600 BA  Sneek
  • Telefoon
  • 0515 - 46 11 00
Route Google Maps