Klachten, suggesties en complimenten
De medewerkers van Antonius doen hun uiterste best om goede zorg te verlenen. Het is belangrijk, dat deze zorg zo goed mogelijk aansluit bij uw beleving en wensen. Wij ontvangen dan ook graag feedback van u als u suggesties, klachten of complimenten heeft.
De meeste informatie op deze pagina is te vinden in de folder 'Klachten? Niet wachten! Suggestie of Compliment? Erg attent!'.
Klachten
Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over de zorgverlening. Van uw ervaring kunnen we leren, of het kan een signaal zijn om zaken anders te organiseren.
Heeft u opmerkingen of klachten, bijvoorbeeld over de zorg thuis, uw behandeling, uw verblijf in het ziekenhuis en/of de manier waarop u te woord bent gestaan? Twijfel dan niet om dit aan ons door te geven. Wij gaan graag met u op zoek naar een oplossing die voor alle partijen een goede uitkomst heeft. Dat helpt ons, om de kwaliteit van Antonius te verbeteren.
Bij wie kunt u met uw klacht terecht?
Het is altijd het beste om een klacht direct te bespreken met degene die volgens u verantwoordelijk is voor de situatie. Een open gesprek ruimt vaak problemen uit de weg. Deze medewerker zoekt dan samen met u naar een oplossing. Vindt u dit lastig, of bent u niet tevreden over de oplossing? Neem dan contact op met de leidinggevende van de afdeling of het team.
Als het voor u geen optie is om de situatie met de direct betrokkene of de leidinggevende te bespreken, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris.
Bemiddeling door de klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris behandelt uw klacht. Zij kan u informeren, adviseren en ondersteunen bij uw klachtsituatie en probeert samen met u de beste manier te vinden om deze situatie voor alle partijen op te lossen.
De klachtenfunctionaris is onafhankelijk, kiest geen partij en heeft geen oordeel over de situatie. U kunt niet anoniem een klacht indienen. Deze kan dan niet in behandeling worden genomen.
Contact opnemen
U kunt de klachtenfunctionaris bereiken via het formulier onder aan de pagina of via:
- Schriftelijk
Klachtenfunctionaris Antonius Zorggroep
T.a.v. Klachtenfunctionaris
Postbus 20.000
8600 BA Sneek - Telefonisch
T: 06 – 237 047 58
Bereikbaar van dinsdag t/m donderdag van 10:00 tot 16:00 uur.
Als u uw klacht telefonisch doorgeeft, kan de klachtenfunctionaris u vragen, om de klacht ook nog per e-mail of per brief toe te sturen. Misverstanden in de omschrijving van uw klacht worden daarmee voorkomen.
De klachtenfunctionaris neemt zo snel mogelijk contact met u op na het ontvangen van de klacht.
Klachtencommissie
Soms heeft de bemiddeling van uw klacht niet het gewenste resultaat. In dat geval kunt u uw klacht laten beoordelen door de klachtencommissie. Hiervoor schrijft u een brief naar de Klachtencommissie.
Klachtencommissie
Postbus 20.000
8600 BA SNEEK
De klachtencommissie bestaat uit:
- Een onafhankelijke, externe voorzitter
- Een onafhankelijke, externe secretaris
- Een commissielid van de Cliëntenraad
- Drie vertegenwoordigers van de organisatie
- Een lid van de medische staf.
De klachtencommissie behandelt geen medisch inhoudelijke klachten en doet geen uitspraken over schadevergoeding.
Geschillencommissie
Als u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht, dan kunt u de klacht indienen bij de Geschillencommissie.
Aansprakelijkstelling
Als u vindt dat u schade hebt geleden, dan kunt u Antonius hiervoor aansprakelijk stellen. U schrijft hiervoor een brief naar de voorzitter van de Raad van Bestuur.
Raad van Bestuur
Postbus 20.000
8600 BA SNEEK
De verzekeringsmaatschappij van de zorggroep zal uw claim behandelen.
Rechter
U kunt het geschil ook aan de rechter voorleggen.
Advocaat
U kunt ook een advocaat inschakelen. U betaalt dan zelf de kosten voor de advocaat.
Verbetersuggestie
Antonius streeft voortdurend naar verbetering. We moedigen onze patiënten en cliënten graag aan om suggesties te delen, zodat we de zorg en uw ervaring in het ziekenhuis of thuis kunnen optimaliseren.
Heeft u een suggestie of verbetertip? Wij ontvangen deze graag. Vul het formulier onderaan deze pagina in om uw suggestie in te dienen.
Compliment
Heeft u een compliment voor Antonius? Ook dat horen wij graag, want iedereen wordt blij van een compliment! Complimenten dragen ook bij aan het leerproces naar goede kwaliteit van zorg. Op die manier weten we dat we de juiste dingen doen, die voor u belangrijk zijn. U doet er tenslotte toe!
U kunt uw compliment via onderstaande formulier doorgeven en wij sturen uw bericht door naar de juiste afdeling, thuiszorgteam of medewerker van Antonius.