Ontdek de zorg: afdeling Finance & Control

Grada: “Het is niet de hele dag facturen klappen."

Grada en Antonius

Maak kennis met Grada Kuperus, al zo’n 26 jaar werkzaam binnen Antonius waarin ze verschillende functies heeft mogen vervullen. Begonnen met een vakantiebaantje in de schoonmaak en uiteindelijk doorgegroeid naar allround medewerker financiële administratie op de afdeling Finance & Control. Grada: "In de afgelopen 26 jaar heb ik verschillende functies mogen vervullen waaronder debiteuradministratie en crediteurenadministratie."

Passie voor de zorg heeft Grada altijd al gehad: “Het is een interessante branche waarin ik tijdens mijn functie van patiënten-administrator vooral veel bijzondere onderwerpen tegenkwam bij bijvoorbeeld het handmatig invoeren van OK verslagen en formulieren. Ik merk ook dat mensen in de zorg meer één zijn en een andere mentaliteit van samenwerken hebben. Wanneer in het verleden patiënten bij ons kwamen met verwijskaarten van de huisarts, stapelde dit zich regelmatig flink op. Hierdoor ontstond er een moment waarop wij met de hele afdeling alle kaarten tegelijk gingen invoeren en wegwerken." - Vertelt Grada.

“Van het schoonmaken op onze ziekenhuislocatie, naar allround medewerker financiële administratie.”

Afdeling Finance & Control

De afdeling Finance & Control waar Grada werkt is onderdeel van het cluster Control, Informatie & Financiën. Wat veel mensen denken is dat de afdeling Finance & Control de hele dag bezig is met factureren. Grada: “Het is niet de hele dag facturen klappen. Werkzaamheden die wij hier voornamelijk uitvoeren naast het verwerken van facturen is bezig zijn met insite, kas bijhouden, betalingen doen aan crediteuren, openstaande posten verwerken, grootboekrekeningen en het oplossen van (onverwachtse) probleem gevallen."

Grada: “Het is voor mij belangrijk om tijdig de leveranciers te betalen en cijfers jaarlijks op te leveren voor de accountant, daarnaast houd ik mij bezig met het testen van systemen samen met mijn directe collega in ons kantoor." 

Mee bewegen in de digitale samenleving

De afdeling Finance & Control is sinds 2015 volledig digitaal als het aankomt op factureren. Een grote stap voor Antonius toen des tijds. Door de fusie in juli 2022 is de administratie voor zowel ziekenhuis als thuiszorg niet meer gescheiden, dit is dan ook merkbaar in de snelheid van het werkproces. Grada: "Door de digitalisering kunnen we sneller problemen oplossen, ingrijpen en bepaalde informatie achterhalen."

Samen staan we sterk

Op de afdeling wordt veel samen gewerkt met directe collega's en collega's van andere clusters, waaronder inkoop. Grada: "Met de afdeling Inkoop hebben wij dagelijks contact via de mail of telefoon. Tijdens zo'n contact moment wordt er aan Inkoop gevraagd of er nog problemen zijn en andersom. Een situatie die zich voor kan doen is dat de artikelcodes van de leveranciers niet overeenkomen met die van ons, hier wordt dan tactisch overleg voor gepleegd om te kijken hoe we dit kunnen oplossen. Het is eigenlijk elkaar een kijkje in de keuken geven en op de hoogte houden van de werkzaamheden, zodat we uiteindelijk weer van elkaar kunnen leren.

Doordat er regelmatig contact is onderling en met andere clusters blijven afspraken helder en kan er snel geschakeld worden. "Ik ervaar een fijne samenwerking en een positieve en gemoedelijke werksfeer. Ook is Antonius een goede werkgever omdat het sociale contact hoog in het vaandel staat. Collega’s begroeten elkaar en er is te spreken over een echt Antoniusgevoel waarin saamhorigheid de kern is." - Vertelt Grada

Lijkt het jou ook leuk om net als Grada op de afdeling Finance & Control te werken, neem dan een kijkje tussen onze vacatures bedrijfsondersteunende diensten! #maakjijonsbeter

Contact
Contact
HR Service & Advies
  • Bezoekadres
  • Bolswarderbaan 1
  • 8601 ZK  Sneek
  • Postadres
  • Postbus 20000
  • 8600 BA  Sneek
  • Telefoon
  • 0515-488292
Route Google Maps