Contact met uw arts of verpleegkundige? Thuis kan het ook!
25 november 2021
Voor kleine zorgvragen of een persoonlijk gesprek hoeft u niet altijd naar uw zorgverlener toe. Via appen en beeldbellen kunt u eenvoudig en veilig op afstand persoonlijk contact hebben met uw zorgverlener. Binnen ons ziekenhuis maken we hiervoor gebruik van de BeterDichtbij-app.
Hoe werkt appen en beeldbellen via BeterDichtbij?
Appen met uw zorgverlener via BeterDichtbij kan met uw eigen mobiele telefoon of tablet, op een moment dat u zelf kiest. Bijvoorbeeld om een vraag te stellen, een herhaalrecept aan te vragen of een afbeelding delen. De zorgverlener reageert hierop binnen de termijn die jullie hebben afgesproken. De correspondentie wordt bewaard en is op elk moment nog eens rustig terug te lezen. Wilt u uw zorgverlener liever zien en spreken? Met beeldbellen kunt u het gesprek vanuit huis aangaan. Vaak is beeldbellen een aanvulling op de zorg die u al gewend bent of vervangt het een afspraak op de polikliniek.
Wilt u beeldbellen of appen met uw zorgverlener uit het ziekenhuis? Vraag naar de mogelijkheden en beslis samen of digitaal contact past bij uw zorgvraag en situatie. Kijk voor meer informatie ook op www.thuiskanhetook.nl en/of www.beterdichtbij.nl.
Beeldbellen in de thuiszorg
In de thuiszorg maken we nog niet gebruik van appen, maar er is wel de mogelijkheid tot beeldbellen. Bedoeld als aanvulling op uw huidige zorg. Meer weten? Vraag het uw verpleegkundige.